в попередньому дописі про автосервіс я використав ілюстрацію, наче з якогось набору кліпартів. думаєте, де я її взяв, з тенет? і так, і ні… насправді в google я знайшов ось таку мініатюру розміром 100x97 пікселів у форматі jpeg (див. ілюстрацію) — а вже з неї буквально за 1 хв. зробив векторний двотоновий варіант і експортував у png з потрібним розміром.

зараз і вас навчу це робити — інколи стає в нагоді.

отже, запасаємося чудовим вільним векторним редактором inkscape і кількома хвилинами часу на вивчення короткої підказки з деталізованими скріншотами.


крок перший. відкриваю inkscape, перетягую мініатюру на пустий документ, збільшую мініатюру для зручности.


крок другий. в меню шукаю контур > векторизувати растр (shift+alt+b). у вікні нашатування експериментую з параметрами; для простих монохромних кліпартів можна залишити все як на скріншоті, а от для векторизації кольорових зображень варто справді поекспериментувати.


крок третій. єсть результат — якісний двотоновий кліпарт. оригінальне зображення під ним — вже лишнє, можна видалити. а кліпарт — зберегти на майбутнє у векторах, або просто експортувати в png з потрібним розміром: меню — файл > експорт (shift+ctrl+e), вибираю розташування файлу і обов’язково ручками вказую розширення (.png), бо inkscape наразі вміє експортувати лише в один формат, але не підставляє розширення сам.


в принципі, це все.

проте інколи доводиться дещо виправляти в результаті простого векторизування. найчастіше в нагоді стають три маніпуляції: вибір одного шару, розтягування і спрощення контурів. отже, необов’язкове продовження:

крок четвертий. двотоновий кліпарт складається з двох шарів, котрі об’єднані в один об’єкт. розгруповую, вибираю потрібний (для ілюстрації вибрав нижній, сірий — з товщими лініями).


крок п’ятий. хочу отримати чорно-біле зображення — вибираю в меню об’єкт > заповнення та штрих (ctrl+shift+f), у новому вікні вибираю колір ліній.



крок шостий. якщо планую експортувати вектори в маленьке за розміром растрове зображення — роблю контури товщими: меню контур > розтягнути (ctrl+)), можливо кілька разів поспіль.



крок сьомий. інколи векторне зображення виявляється надто складним, з великою кількістю дрібних деталей — тоді спрощую контур, в меню контур > спростити (ctrl+l).

як правило, для більшости простих зображень більше нічого не треба. а для складних — доводиться ще копирсатися з ручним редагуванням точок. але це вже задачка для маніяків, а не для початківців.

сировина і результат:


от приблизно так я і роблю векторні зображення для друку на футболках — як от на футбоці для твітерян.

3 коментар(ів):

maindeveloper сказав...

Подобається використовувати IncScape? Xb

Чи відчуваються незручності при переході із CorelDraw, чи схожиш редакторів? І чи відчувається приріст швидкості?

tivasyk сказав...

2maindeveloper
мене минула епідемія coreldraw — в той період, коли трошки доводилося займатися макетуванням, робив це виключно в illustrator’і (угу, також «паленому»).

але відтоді, як перейшов удома на linux — для графіки використовую виключно gimp та inkscape.

щодо різниці… я її не відчуваю, і не зможу описати — тому що вже надто звик до inkscape’а і забув illustrator… плюс для моїх більш ніж скромних потреб достатньо було б майже будь-якого редактора.

maindeveloper сказав...

дякую за відповідь

сьогодні спробував і повинен признати дуже сподобався =)


просто, швидко і зручно, при першій ще нагоді малювати буду в ньому, можливо звучить як реклама, але він справді чудовий

Дописати коментар

увага!
коментарі не модерую, проте спам видаляю нещадно. посилання на інші сайти/блоги за темою допису вітаю.

додаткові можливості розмітки (кутики набрати з клавіатури):
  ‹b›жирний шрифт‹/b›
  ‹i›похилий шрифт‹/i›
  ‹a href="http://tivasyk.info"›посилання‹/a›